در حاشیه یاری رسانی به یک عمل

 

در جواب مقاله آقای فرخ قهرمانی

 

 

 

نوشته ای از جانب آقای فرخ قهرمانی (1) با عنوان گزارشی به جنبش کارگری و فعالین آن بر روی سایت گفتگوهای زندان، روشنگری، آزادی بیان، عصر نو و سایت راه کارگر آمده است، که در آن مطلب به من نیز اشاره شده است.

 

از آنجاییکه این عمل ایشان در دفاع از یک رفیق را بسیار عمل شایسته میدانم ولی محتوی آن من رابر این داشت تا برای روشن شدن حقیقت چند نکته را بگوییم.

 

اولا" خیلی خوب بود تا خود آقای جواهری این یادداشت را مینوشتند تا هم من و هم دیگر همکارانم جواب او را مستقیما میدادیم زیرا کسی ادعا نکرد که گیرنده کمک مالی آنرا نفی کرده است، اسانلو با افتخار حتی از نتنیاهو هم اگر به او پول بدهد،دست رد نمیزند. مشکل به کجا و برای چه کسی و در چه راهی خرج شده است، حرف ما است. در تمامی گزارشاتی که زیر نویس مطالب آقای قهرمانی آمده است نشان میدهد که گزارش یک طرفه است و از آنطرف خبری نیست، بخصوص با یک نگاه اجمالی میتوان به گزارشات آنها بخصوص در سال ٢٠١٠ ديد که گزارشات نشان میدهد که این دوستان از کمکهای دولتی تا خرج کارهای تشکیلاتی و مراسم بزرگداشت دهه شصت را بعنوان حمایت مالی جنبش کارگری عنوان کرده اند. نیازی به تحلیل این کمکها نیست خواه دولت سوئد باشد خواه نمایندگان حزب کارگر انگلیس. چرا که عملکرد آقای جواهری نشان میدهد گرفتن کمک حتی از حزب کارگر انگلیس که در اشغال افغانستان و عراق نقش اصلی را داشته اند اشکالی ندارد. حالا اگر آقای جواهری مینوشتند دوستی او را با دیگران هم بازگو میکردیم.  اتفاقا بحث این دوره جنبش کارگری هم همین است که در این آشفته بازار سیاست و تجارت که مانند سیر و سیاحت شده است، جنبش کارگری میگویید ما کمک مالی نمی خواهیم و اگر یار تشکیلاتی میخواهید در جای دیگری دنبال آن باشید.

 

 

 

دوما" ادعای من بر در رابطه با تبانی از صحبتهای عزیز و رفیق مابین جواهری و اسانلو است و خود اسانلو هم ادعا کرد که جواهری من رازبه رادیو دعوت کرد که از آنها دفاع کنم برای گرفتن کمک مالی بیشتر برای آنها در سوئد. شما در عالم سیاست کار کرده اید، هر رفتی برگشتی هم دارد. (2)

 

 

 

 سوما"درست میگویید شما من را نمیشناسید زیرا اگر واقعا هدف از این نوشته اتان روشنگری بود میرفتید و اصل مقاله ام را میخواندید( مرتبط با اين مبحث)، مطلبی که من نوشتم اسم اش اسانلو نماد بی اخلاقی در جنبش کارگری بود (3) نه بگذار منصور اسانلو سخن بگویید. ولی برخلاف شما من رفتم ببینم که شما که هستید دیدیم در سایت گفتگوهای زندان تمام فعالیت شما تحقیق و تفحص برای یافتن عامل جاسوسی و بی اعتبار کردن دیگران بوده است. البته دوستی و دشمنی در سیاست طولانی مدت نیست امیدوارم این حمایت شما از آقای جواهری سرنوشت حمایت آقای شالگونی از نقی حمیدیان نشود.

 

 

 

چهارما" دوست عزیز ندیده، من زمانی از همکاران سندیکای خودم دفاع کردم که آماج تیغ بی رحمانه حملات غیر اخلاقی منصور اسانلو قرار گرفته بودند و در داخل دستشان کوتاه بود برای جواب دادن و از زمان رسیدن خود و خانوده ام به ترکیه حتی از سندیکا هم کمکی نخواستم و در این کشوری هم که زندگی میکنم از زمان ورود گاه تا ١٦ ساعت کار کرده ام که نیازی به ارتزاق از طرف دولت رفاه نداشته باشم و ادعای ام با عمل ام جور در آید.

 

 

 

همایون جابری همچنان كارگر راننده عضو پيشين سنديكاي كارگران شركت واحد

 

تیر ماه١٣٩٣

 

Swift transportation Phoenix Arizona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1)

 

http://www.roshangari.net/1393/04/18/%d8%af%d8%b1%d8%ad%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a6%d9%84-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%88-%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c/

 

(2)

 

http://radiohambastegi.se/sounds/sound3.php?name=kargari140607Farahani_osanlou_net.mp3&selectid=1275

 

(3)

 

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-61555.html